Çok sesli sözlük


Şu aralar ingilizce çalışıyorum. Kpds, Üds kaynakklarını tarıyorum. Sözlük ihtiyacımı Poly elektronik sözlükten karşılıyorum. Kelimelerin anlamını kitaptan bakmaya üşendiğim için böyle yapıyorum. Gerçi klasik sözlüklerden kelime aramak daha avantajlı. Kitabı karıştırırken diğer kelimeler de göze çarpıyor ve farkına varmadan başka sözcükler de öğreniyorum.

Anlamını bulamadığım kimi yerlerde seslisözlük imdadıma yetişiyor. Kullanışlı ve çok işlevli. Sonuçlarda bir kelimenin diğer dillerde karşılığı da yer alıyor. Esas benim üzerinde durmak istedğim konu seslisözlük'e eklenen yeni özellikler. Bunlar hız testi ve 10 soruluk quizler. Hız testinde başarılı olamasam da quizlerde 10 sorudan 7'sini doğru cevaplıyorum. özellikle Kpds, Üds, Yds gibi sınavlara girecekler için ilaç gibi bir uygulama: http://www.seslisozluk.com/?quiz3=Speed-Test


Abdullah Kargılı



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fena ve Beka

Ortaasya ve Balkanlarda dini gruplar

Ebu Nasr Serrâc et-Tûsî'nin el-Lümâ'sında Tasavvuf, Tevhid, Marifet ve Makamlar